středa 27. května 2015

Čokoládové muffiny





Rádi s mužem chodíme na farmářské trhy a jako snad nikdy jsme ani tentokrát neodešli s prázdnou. Oblíbená zastávka je káva a stánek mlékárny Krasolesí. Ne vždy v tomto pořadí, neb u Krasolesí platí otřepané "kdo dřív přijde ten dřív mele". 
Tentokrát jsem si krom milovaného čerstvého kozího sýra odnesla i výborný kozí kefír. Přemýšlela jsem co s ním. Někdo by mohl namítnout, že je nejlepší ho prostě vypít, ale já jsem chronický nejedlík jogurtů a jakýkoliv jogurtový nápoj klasické velikosti mám tak na tři dny.
Tak jsem si vymyslela, že z něj udělám muffiny a proč ne rovnou čokoládové ;)
původní recept je z http://www.muffinarium.cz 

Budete potřebovat :

Suché ingredience..
  • 200 g hladké mouky
  • 50 g polohrubé mouky
  • 110 g cukru
  • 2 lžíce holandského kakaa
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • špetka soli
  • 1 ( nebo 2) tabulky čokolády - nasekané
Tekuté ingredience..
  • 2 vejce
  • 250 ml kefíru 
  • 100 ml mléka
  • 85 g másla rozpuštěného
  • Lžička vanilkového extraktu
Předehřejte si troubu na 180 stupňů. 
Smíchejte v míse suché ingredience i s nasekanou čokoládou, je dobré je trochu provzdušnit metličkou. 
Do rozpušteného másla, které máte připravené do těsta, namočte mašlovačku a vymažte jím teflonovou formu na muffiny. Poté formu ještě vysypte polohrubou moukou.
V jiné míse promíchejte tekuté ingredience. 
Suché i tekuté smíchejte (směs nemusí být úplně hladká) a plňte do připravené formy ( skoro až po okraj) . 
Dejte péct do předehřáté formy na cca 25 minut. Mě to trvalo asi 27min, muffiny by měli být nahoře pevné na omak.

Vyndejte z trouby a nechte chladnout. Po chvíli vyndejte z formy a nechte úplně vychladnout na mřížce. 

Nechte si chutnat ..



Žádné komentáře:

Okomentovat