U nás doma milujeme ( tedy hlavně já ) Sachr dort, už jsem ho jedla ve všech možných i nemožných variacích.
Tento se nejvíc blíží mé milované variantě z jedné nejmenované cukrárny. Bohužel porovnat s Vídeňským originálem nemohu, ale třeba to budu mít možnost časem napravit ..
Tady je recept ..
Na 10 minidortíků
Korpus:
  • 100g hladké mouky
  • 70g hrubé mouky
  • 40g kakaa
  • 10g strouhané čokolády na vaření
  • 1/2 sáčku prášku do pečiva
  • 120g žloutků ( cca z 8 vajec)
  • 220g cukru krupice
  • 220g bílků 
  • 90g rostlinného oleje

Dokončení:
  • 350g meruňkové marmelády
  • 400g čokolády na vaření
  • 50ml smetany

Předehřejeme si troubu na 170 stupňů. Bílky s polovinou cukru vyšleháme do tuhého sněhu. Žloutky s druhou polovinou cukru ušleháme do světle žluté pěny, která oproti původní směsi získá na objemu. V míse smísíme mouky s kakaem a práškem do pečiva, toto uděláme metličkou, směs se tak nakypří a vy nemusíte mouku prosívat. Sníh opatrně po částech smísíme s vyšlehanými žloutky. Poté přidáme směs mouk s kakaem, zase po troškách a dobře promícháme, dáváme pozor, abychom těsto nepřemíchali. Nakonec tenkým pramínkem přiléváme olej, který za stálého míchání přimícháme do těsta. 
Těsto nalijeme na hlubší plech vyložený pečícím papírem a pečeme ve vyhřáté troubě 30 minut. Pro jistotu otestujeme špejlí zda je korpus upečený.
Korpus necháme trochu vychladnout na mřížce. Poté korpus vyklopíme na moučkovým cukrem pocukrovaný vál a sloupneme pečící papír. Po úplném vychladnutí budeme vykrajovat minidortíky, já použila vykrajovátka o průměru 7,5 cm. Vzniklo mi 20 koleček korpusu. Každé kolečko pomažeme marmeládou a slepíme vždy dvě k sobě, dortíky pomažeme i zvrchu a po stranách. Takto připravené dotíky dáme chladit na 30 minut do lednice. Připravíme si polevu. Do kastrolku vlijeme smetanu a do ní nalámeme čokoládu. Zahříváme tak dlouho dokud se všechna čokoláda nerozpustí. Takto připravenou polevou poléváme dortíky. 
Můžete dortíky zdobit šlehačkou. Já jsem rozdrobila zbytky korpusu, smíchala je se zbylou marmeládou a pomocí vykrajovátek vytvarovala do tvaru srdíček, které jsem pak přidala na každý minidortík.